“ეს ხალიფატის მიწაა 2 ” – ნაწილი 2

სტანდარტული

es xalifatis miwaa 2

“ეს ხალიფატის მიწაა 2 ” ჟუნრალისტ ჰუსეინ ალ-მაადიდის ისტორია.
მივემგზავრებით მოსულისაკენ, მას შემდეგ რაც გავიარეთ ისლამური სახელმწიფოს პირველი ბლოკ-პოსტი ყველამ ამოისუმთქა და სტრესი და შიში მოეხსნა ყველას,
ჩვენ მივამართებობით “კია” -ს ტიპის მიკროავტობუსით და გზად გვხვდებოდა ისლამური სახელმწიფოს უნიფორმებში გამოწყობილი ხალხი, მძღოლმა ერთ ადგილას გააჩერა სადაც წვერიანი კაცი იდგა მას არ ჰქონდა რაიმე უნიფორმა ან იარაღი მხოლოდ კალამი და ფურცელი ეკევა (როგორც გაირკვა ის იყო ისლამური სახელმწიფოს ტრანსპორტის ფინანსების წარმომადგენელი) სანამ მძღოლს დაელპარაკებოდა მან გვკითხა ჩვენ (მგზავრებს) რა ღირს მგზავრობა? ყველანი გავჩუმდით , რადგან შიიტების და ქურთების მართველობის დროს ასე ვიყავით მიჩვეული რომ არ დაგვებეზღებინა მძღოლი იმ შემთხვევაში თუ ის ნორმაზე მეტს იღებს.
მძღოლმა თავად უპასუხა ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელს 25.000 დინარი არის მგზავრობის ღირებულება
ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელმა უპასუხა ძმა მე შენ არ გეკითხები ეს კითხვა მგზავრებთან მაქვს
და ამ დროს მგზავრება (მათ შორის ქალებმაც) ყველამ ერთხმად უპასუხა ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელს 25.000 – ია მგზავრობა.
მძღოლს ჰგონდა გამზადებული 5.000 დინარი გადასახადისთვის, მაგრამ ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელმა უთხრა რომ მოსულის მარშუტის ღირებულების გადასახადი 10.000 დინარია, მძღოლი უკმაყოფილო დარჩა და დაიწყო ლაპრაკი იმაზე რომ მას მანქანა ახალი ნაყიდი ჰყავს რომ მას მანქანის ფული აქვს გადასახდელი და არ აქვს ეხლა 10.000 დინარი იმისათვის რომ გადაიხადოს გადასახადი. ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელმა მას აუხსნა რომ ეს მუსლიმების ფულია და ფული უნდა იყოს სრულად და რომ სტანდარტი მოსულის მარშუტზე 10.000 დინარს შეადგენს,
შემდეგ ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელმა თქვა კარგი მე ჩემი ჯიბიდან მოქცემ ამ 5.000ს დინარს, ჩვენ ყველანი გავჩუმდით და ვუყურებდით იმას თუ რას მოიმოქმედებდა მძღოლი მძღოლმა ეს ფული არ აიღო მადლობა გადაუხადა ისლამური სახელმწიფოს წარმოამდგენელს და უთხრა აი კიდევ 5.000 დინარი აიღე ეს 10.000 დინარი გადასახადის ფული და დუა (ვედრება) გააკეთე ჩვენი მშვიდობიანი გზისათვის, ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელმა გაუღიმა მას და გამოართვა ფული.
ორივენი კმაყოფილები დარჩნენ.
და გავუყევით სწორ გზას რომლის ბოლოც არ სჩანდა, ამდროს მოსაღამოვდა და ჩემთვალწინ ისეთი ლამაზი მზის ჩასვლის სცენა იყო ისენი ჰარმონიული ემოციები, ხალიფატის მიწაზე ვიყავი და თან ესეთ სილამაზეს ვხედავდი, იმ ქვეყანაში სადაც მე ვმუშაობდი ასეთი სცენებს და მზის ჩასვლას ვერ ნახავდი (ზაფხულის რამოდენიმე დღის გარდა) გამახსენდა ბავშვობა და ჩემი ლამაზი ქალაქი ბარვანი როდესაც მდინარე ევფრათან გორაკზე ავიდოდი და თვალს ვადევნები მზის ჩასვლას მის ნაპირზე.
გზად ვფიქრობდი რომ მთავარია ამხედინა ჩემი ოცნება მენახა ხალიფატის მიწა მოსულში და ამის მერე თუნდაც მომკვდარიყავი.
გზაში გზის ორივე მხარეს ვხედავდით დამწვარ და განდგურებულ სამხედრო მანქანებსა და ტექნიკას რომლებიც შიიტებს და ქურთულ პეშმარგას ეკუთვნოდა,
ვისმენდით ისლამური სახელმწიფოს მებრძოლების გმიურულ ისტორიებს და გმირული ბრძოლების ისტორიებს, რომლებმაც გაანთავისუფლეს ეს მიწები ამერიკული ოკუპაციისა და სისხლიზღვრის შემდეგ, რომლებმაც გაანთავისუფლეს ეს მიწები შიიტი მებრძოლებისაგან და ქურთი მებრძოლებისაგან, და დაუბრუნეს დიდიება დაჩაგრულ სუნნიტებს, იყო დრო როდესაც შიიტები და ქურთები ერთმანეთში ფეხბურთს თამაშობდნენ და ერთმანეთს ისლამური სახელმწიფოს ტყვეებს უცვლიდნენ, მაშინ როდესაც სუნნიტების სახლებში მკვდარი ბავშვები იყვნენ და სისხლის გუბები იდგა შიიტები და ქურთები ქორწილებს აღნიშნავდნენ.

რამოდენიმე საათში დაღამდა, გზად დასახლებებს ვხედავდი განათებულებს გამიკვირდა რადგან ისლამური სახელმწიფო ომის მდგოამრეობაშია და ძირითადადი ელექტრო წყაროები შიიტების და ქურთების ხელშია ამის მიუხედავად დასახლებები ღამეში განათებულია, მძღოლმა მიპასუხა რომ გაჩნდა ალტერნატიული წყაროები ასევე გენერატორები რომლებზე ცოხვრებასაც ხალხი მიეჩვია რადგან იყო ისე რომ შიიტური და ქურუთული რეჟიმები “სასჯელის” სახით თვეობით თიშავდნენ ელქტროენენრგიას.
ცხოვრება ისლამურ სახელმწიფოში ღამითაც მიდის, გზად მანქანები დადიან ხედავ ირგვლივ განათებულ დასახლებებს, და აი მივუახლოვდით ქალაქ ალ-ჰავიჯას, როდესაც ვლაპრაკობთ გმირობაზე ალ-ჰავიჯა უნდა ვახსენოთ პირველ რიგში მისმა მოსახლეობამ ამერიკელ ოკუპანტებს დიდი წინააღმდეგობა გაუწია ქუჩებში და ბევრი ამერიკელი ოკუპანტი განდგურდა ალ-ჰავიჯის ქუჩებში.
ჩვენ შევედით ქალაქ ალ-ჰავიჯაში იმის მიუხედავად რომ ღამე იყო მაღაზიები და რესტორნები ჯერკიდევ ღია იყო ხალხი გზის ორივე ნაპირას დაიდოდა
და ქუჩაში ისეთი გემრიელი ქაბაბის სუნი ტრიალებდა რომ მეგონა შემეძლო მეჭამა 50 ქაბაბი! მძღოლმა ერთ-ერთ რესტორანთან გააჩერა.
ამ დღეს ალ-ჰავიჯაში მე ისეთი ბედნიერება ვიგრძენი და ისეთი სიხარული ჩემს ხალხს შორის.
ამ დღეს მე დავწყევლე ამერიკა, შიიტები, ქურთები(სიონისტები), ჩვენი მტერი ამერიკა, საჰავათები და ყველა ის ვინც აქამდე ჩვენს თავს ამერიკის მართვის ქვეშ აგლეჯინებდა მათ. მაღაზიები გადავსებული იყო სხვა და სხვა პროდუქტით, მაგრამ იმ განცდებმა რასაც განვიცდიდი ამ დროს შიმშილის გრძნობა სულ დამავიწყდა და არც მითხოვია მძღოლისთვის რომ სადმე გაეჩერებინა ჩემთვის რომ რაიმე მეჭამა, ალ–ჰავიჯა ეს იყო პირველი ქალაქი ისლამური სახელმწიფოსი რომელიც მე ვიხილე და ეს იყო პირველი შესანიშნავი მაგალითი როგორ ატყუებს მედია მთელს მსოფლიოს მათ შორის მუსლიმებს და უქმნის სტერეოტიპებს, ალ–ჰავიჯას იცავენ ისლამური სახელმწიფოს ლომები და ქალაქში სულ არ იგრძნობა რომ აქედან რამოდენიმე კილომეტრში ბრძოლის ხაზი გადის და არც რაიმე მსგავსი ხდება რაასაც მედია წერს და ამბობს ხოლმე და რითაც უქმნის ყველას საშიშ სტერეოტიპებს ისლამურ სახელმწიფოზე, ცხოვრება ალ–ჰავიჯაში სრულებით არ ჰგავს ცხოვრებას შიიტური ან ქურთული ოკუპაციებს ქვეშ და არ იციან იმ ქალქების მოსახლეობამ რა ბედნიერება ელით მათ როდესაც მათ ქალქებს ისლამური სახელმწიფო გაანთავისუფლებს (ღმერთის ნებით) და არ იციან მათ რა ტყუილებში აცხოვრებთ მათ რეჟიმები და რა მშვენიერია ისლამურ სახელმწიფოში ცხოვრება.

ალ-ჰავიჯის გასასვლელში ჩვენ გაგვაჩერეს ისლამური სახელმწიფოს გამშვებ პუნქტზე და საშუალო ასაკის მამაკცი სათვალეებში ამოვიდა ჩვენს მიკროავტობუსში
მან ორ ახლაგზარდას სთხოვა პირადობის დამადასტურებელი მოწმობები მათ მისცეს შემდეგ მან უკან დაუბურნა როდესაც მან მე შემომხედა მე იმწუთასვე მივეცი მას ჩემი პასპორტი (თუმცა მას არ უთხვია ეს) არვიცი ეს რატო გავაკეთე ალბათ იმიტომ რომ ასე ვიყავით მიჩვეულები როდესაც ჩვენ (სუნნიტებს) ამერიკელბი, შიიტები და ქურთები გვამცირებდნენ თავიანთ საკონტროლო გამშვებ პუნქტებზე ისლამური სახელმწიფოს წარმოამდგენელმა ჩემი პასპორტი მიკროავტობუსშივე დაათვალიერა და მკითხა ერაყელი ხარ ? მე ვუპასუხე კი შემდეგ მკითხა სად მიდიხარ ? მე ვუპასუხე ხალიფატში! მან მითხრა რომ მე უკვე ხალიფატში ვარ ამის შემდეგ მკითხა ჩემი საქამიანობის შესაღებ მე ვუპასუხე რომ ჟურნალისტი ვარ.
ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელმა გვითხრა გავჩერებულიყავით და მძღოლმა მანქანა გზიდან რამოდენიმე მეტრში გააჩერა, ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელმა რაციაზე გადასცა ვიღაცას (ვინც შეიხით მოიხსენია) რომ აქ ჟურნალისტია რომელიც მოსულში მიემართება და რა უნდა გაეკეთებინა მას ?
რაციაზე უპასუხეს რომ დალოდებოდნენ და თავად (შეიხი) მოვიდოდა.
მიკროავტობუსში გადალაპრაკებები წავიდა ქალმა (ბაღდადური აქცენტით) მითხრა შვილო რატომ უთხარი მათ რომ ჟურნალისტი ხარ ახლა ისენი წაგიყვანენ შენ, იქვე საკონტროლო გამშვებ პუნქტზე იდგა ჯიხური რომელშიც 3 მამაკაცი სადილობდა ხოლო იმ კაცს ვისაც ჩვენ ვყავდით გაჩერებული გამვლელ გამომვლელი მანქანები ესალმებოდნენ (მათ შორის ზოგი სახელით) ეტოყობოდა რომ იგი აქაური იყო.
მე მივედი იმ კაცთან ვისაც ეჭირა ჩემი პასპორტი და ვკითხე მე ჟურნალისტი ვარ რაიმე პრობლემაა?
მან მიპასუხა ეხლავე მოვა შეიხი და ის დაგელაპრაკება. მე უკვე დავიწყე იმაზე ფიქრო რომ როგორ მივაღწიო ამაღამ მოსულში თუ შეიხს დააგვიანდება მძღოლი მგზავრებთან ერთად იძულებულები იქნებიან ჩემს გარეშე გააგრძელოს გზა.
მე ვუთხარი ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელს რომ წავალ მიკროავტობუსიდან ამოვიღებ ზურგჩანთას მან მითხრა არა დაიცადე შეიხი მალე მოვა ამ დროს მოვიდა მანქანა და მანქანიდან დაგვიძახეს ჩვენ მივედით შეიხმა ხელი გამიწოდა და მომესლამა,
მკითხა თუ რომელ არხზე ვმუშაობ მე, მე ვუპასუხე რომ მე ჟურნალისტი ჰუსსეინ ალ-მადდიდი ვარ ვწერ სტატიებს მუჯაჰედებზე და მათ დამხმარეებზე და რომ მათ ეს შეუძლიათ შეამოწმონ ინტერნეტში, შეიხმა მიპასუხა რომ არ არის ამის საჭიროება, შემდეგ მკითხა თუ საით მივემართები მე ვუპასუხე მოსულში ღმერთის ნებით,
მან უთხრა საგუშაგო გამშვებ პუნქტზე მყოფეფბს გაუშვით ის, და შემომთავაზა რომ თუ მინდოდა შემეძლო დავრჩენილიყავი იქ შეიხი მპატიჟებდა, მე მადლობა გადავუხადე და ვუთხარი რომ მოსულის ნახვა მეჩქარებოდა, ბოლოს შეიხი გამომეშვიდობა და მითხრა მშვიდობიანი მგზავრობა გახადოს ალლაჰმა შენთვის ეს მგზავრობა აბუ ალი (აბუ ალის ერაყში ეძახიან ყველას ვისაც ჰუსეინი ქვია და პირიქით ჰუსეინს ეძახიან იმას ვისაც აბუ ალი ჰქვია )
როდესაც მე დავბრუნდი მიკროავტბბუსში ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელი რომელმაც მანამდე მე გამომართვა საბუთები შემოიხედა და აშკრად მზერა ჩემზე მოაბყრო და ამბობს რატომ არ გაქვთ სახე დაფარული? (მე ვიფიქრე რომ ჩემი სათვალეა გასასწორებელი ან მისი და რომ ვერ ვხედავ კარგად) მან კდიევ ერთხელ იკითხა იგივე მე ვუპასუხე მე მეუბნებით? მან მიპასუხა არა ქალბატონს თქვენს უკან, და გაუმეორა კითხვა თუ რატომ არ არის მისი სახე დაფარული, ქალმა უაპსუხა რომ მან დიდი გზა გამოიარა სამკურნალოდ იყო წასული რომ იგი იჯდა თვითმფრინავში შემდეგ გამოიცვალა რამოდენიმე ტრანსპორტი, ამის შემდეგ ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელმა მას ჰკითხა არის თუ არა მასთან ერთად მაჰრამი (გამყოლი მამაკაცი მეუღლე ძმა და ა.შ) მან უპასუხა რომ არა, რაზეც ისლამური სახელმწიფოს წარმოამდგენელმა უთხრა როგორ დართეს ნება მას ემგზავრა ასეთ შორ მანძილზე მარტოს ქალს, და ჰკითხა ყავს თუ არა მას ქმარი მან უპასუხა რომ კი ჰყავს და რომ იგი ავადმყოფობს და ბაღდადში ცხოვრობს რაზეც ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელმა უთხრა ჩვენ გვეშინია ალლაჰის და თქვენ მეუღელსაც ეშინოდეს მისი რადგან ასეთ შორ გზაზე გამოგიშვათ მარტო, შემდეგ ჰკითხა თუ საით მიემგზავრებოდა ეს ქალბატონი მან უპასუხა რომ მოსულში თავის შვილთან რომელიც იქაა გათხოვილი, ამაზე ისლამური სახელმწიფოს წარმოამდგენელმა უთხრა რომ მუსლიმებს ტუილი არ შეგვშვენის (რადგან მანამდე ამ ქალმა თქვა რომ სამკურნალოდ იყო) და რომ უნდა გვეშინოდეს ალლაჰის. ამის შემდეგ ისლამური სახელმწიფოს წარმომადგენელმა დახურა კარებიდა უთხრა მძღოლს გზა უსაფრთხოა ! აქ მე მივხვდი რომ ჩვენ იქ ვართ სადაც უნდა ვიყოთ! ჩვენ იქ ვართ სადაც ჩვენს უსაფრთხოებაზე და ჩვენს ღირსებაზე იმაზე უფრო მეტად ზრუნავენ ვიდრე ჩვენ.
ჩვენ ვართ მიწაზე რომელსაც მართავენ ის ხალხი ვისაც ალლაჰის ეშინიათ. და ასე გავაგრძელეთ გზა მოსულისაკენ.

https://dump.to/EsXalifatisMiwaa2

იხილეთ პირველი ნაწილი

პასუხი

